Zawartość
Białej Księgi
Biała Księga to zbiór rekomendacji i narzędzi wypracowanych przez Reklamodawców i Agencje. Składa się z 10 rozdziałów poświęconych 9 kategoriom: komunikacji full service, digitalowi, public relations, eventom, mediom, produkcji filmów reklamowych, brandingowi, incentive travel oraz badaniom. Każdy z rozdziałów zawiera opis najbardziej efektywnych praktyk oraz szczegółowe wskazówki i wzory dokumentów przetargowych.
Nasze wspólne
Cele
Celem Białej Księgi branży jest wsparcie codziennej współpracy Reklamodawców i Agencji, tak, by była efektywna i partnerska, zgodna z najlepszymi praktykami. Opublikowane poniżej rozdziały Białej Księgi mają postać "klikalnych”, nawigowanych z dowolnego miejsca dokumentów. Nie musisz czytać całości, by szybko znaleźć interesujące Cię zagadnienia.
W tym rozdziale znajdziesz rekomendacje uniwersalne dla każdego przetargu reklamowego. A poniżej wytyczne dla każdej z 9 kategorii.
Pamiętaj, że możesz sięgnąć tylko po wybrane rozdziały, zagadnienia czy dokumenty.
Każda rekomendacja Białej Księgi jest kompletna, możesz stosować ją samodzielnie lub dla lepszych rezultatów – razem z pozostałymi wytycznymi.
W tej części znajdziesz najważniejsze wytyczne dla przetargu na komunikację PR.
Rekomendacje zostały wypracowane podczas Dialogu Branżowego przez reprezentantów Klientów i Agencji PR (członków Związku Firm Public Relations, ZFPR).
Sygnatariuszami standardów Białej Księgi są również:
Stowarzyszenie Agencji PR (SAPR, od czerwca 2022)
Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR, od kwietnia 2024).
A może Twoją specjalizacją są eventy? W tym rozdziale znajdziesz wiele wskazówek na temat współpracy eventowej między Agencją a Klientem. Przed Tobą: modele przetargów, kryteria oceny ofert, wskazówki na temat ochrony praw autorskich, kosztorysowania, terminów płatności. I wiele innych!
Szukasz Agencji do kompleksowej obsługi? Sprawdź jak wybrać najlepszego partnera. W materiałach znajdziesz: źródła wiedzy o rynku Agencji, wzorcowy schemat przetargu, przykładowe modele współpracy, listę produktów i usług do zawarcia umowy i wiele innych!
Kosztorys produkcyjny bez tajemnic? Z tymi wytycznymi tak! W rozdziale znajdziesz: wzorcowe modele przetargów na produkcję filmów reklamowych, pomocne narzędzia, wskazówki na temat ochrony praw autorskich, kosztorysowania, terminów płatności i wiele innych! Materiały zostały opracowane w Dialogu Branżowym przez Reklamodawców i domy produkcyjne (zrzeszone w okresie Dialogu w Klubie Producentów Reklamowych SAR).
Szukasz partnera w incentive travel? Organizujesz wyjazd jako wsparcie sprzedaży, narzędzie wzmacniania relacji, motywacji czy budowania lojalności? Przed Tobą wskazówki i narzędzia w przetargu na incentive travel. Z nimi na pewno unikniesz double booking’u i sztucznego windowania cen w systemach rezerwacyjnych hoteli i linii lotniczych. Materiały opracowali reprezentanci Klientów i Agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel (SOIT).
Biała Księga Media już dostępna.
Zwiększ swoje szanse na uzyskanie najbardziej efektywnych rozwiązań i ofert w przetargu mediowym!
Standardy, efektywność, wiedza w jednym miejscu.
Jak znaleźć najlepszego partnera w obszarze badań? Czym jest certyfikat PKJPA i PKJBI i dlaczego go sprawdzać?
Przed Tobą wskazówki i narzędzia dla efektywnej współpracy w obszarze badań.
Materiały i wytyczne opracowali przedstawiciele Agencji Badawczych zrzeszonych w OFBOR oraz reprezentanci Działów Badań i Zakupów ze strony Klientów.
Jak znaleźć najlepszego partnera w brandingu?
Przed Tobą wskazówki i narzędzia dla efektywnej współpracy w obszarze brandingu.
Materiały i wytyczne opracowali przedstawiciele Klientów i Agencji zrzeszonych w Polskim Klubie Brandingu.
Przetarg na digital bez tajemnic?
Przed Tobą rekomendacje, narzędzia, gotowe wzory dokumentów, słowniki – wszystko, co niezbędne dla efektywnej komunikacji digital.
Materiały opracowali przedstawiciele Agencji i Klientów w Dialogu Branżowym.
Publikacja zawiera także najnowsze opracowania grup roboczych pracujących w ramach IAB Polska.
Specjalistów w zakupach i marketingu, którzy organizują przetargi i szukają najlepszych rozwiązań w relacji jakość-cena.
Agencji chcących skutecznie odpowiadać na potrzeby Klientów.
Początkujących w zakupach i marketingu, którzy chcą poznać efektywne praktyki przetargowe i modele biznesowe.
Czy współpraca Agencji i Reklamodawcy musi być etyczna? Czy biznes z ludzką twarzą się opłaca? Czy CSR firm i partnerska współpraca z dostawcami jest ważna dla konsumentów? Odpowiedzi na te i inne pytania usłyszysz w wywiadzie Chilli ZET z Szymonem Gutkowskim i Mariuszem Gerałtowskim, przedstawicielami organizatorów Dialogu Branżowego czyli SAR i PSML. Dobrego słuchania i dobrych przetargów!