Konferencja Polzak Marketing 2019
Marketing w erze technologii.
Efektywne zakupy komunikacji i mediówWarszawa, PGE Narodowy
12.06.2019 r.
300 zł +VAT członkowie SAR, PSML i Think Mice
480 zł +VAT pozostałe bilety
Dziękujemy, że z nami byliście!
Trzecia edycja Polzak Marketing 2019 już za nami. Konferencja skupiła w jednym miejscu zakupy, marketing i agencje. 204 uczestników, 20 prelegentów, 11 tematów. Mówiliśmy o trendach i nowych technologiach, ich wpływie na marketing, sprzedaż, komunikację digital i media.
Kolejna edycja już za rok!
Zobacz jak było...
...na https://www.facebook.com/events/249277589355448/
I nie przegap kolejnej edycji.
Do zobaczenia na Polzak Marketing w 2020!
Nasi prelegenci
Program Konferencji
Powitanie uczestników i otwarcie konferencji.
Andrzej Zawistowski
Praktyk biznesu, wykładowca, członek Rady Nadzorczej XBS GROUP, członek zarządu PSML
Senior International Manager z udokumentowanym trzydziestoletnim doświadczeniem pracy w środowiskach międzynarodowych, tworzący i efektywnie zarządzający zespołami d/s logistyki, dystrybucji, zakupów oraz strategicznych stosunków z dostawcami, na szczeblu lokalnym, regionalnym oraz globalnym. Pracując ponad 13 lat w jednym z największych światowych koncernów tytoniowych, stworzył od podstaw organizację odpowiedzialną za zarządzanie łańcuchem dostaw w zakładzie produkcyjnym w Polsce, a następnie w centrali koncernu był odpowiedzialny za globalne zakupy w obszarze nieprodukcyjnym. Po powrocie do Polski zbudował jedną z pierwszych w kraju Grupę Zakupową z udziałem 10 dużych firm i przez kolejne lata był odpowiedzialny za negocjacje globalnych kontraktów w imieniu Grupy. Obecnie jest członkiem Rady Nadzorczej XBS GROUP i wspiera nowatorskiej rozwiązania oferowane przez XBS w obszarze zarządzania łańcuchami dostaw. Od ponad 10 lat zaangażowany czynnie w tworzenie aktywnego środowiska zakupowego. Od ponad 6 lat pracuje społecznie jako członek Zarządu PSML Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów. Odpowiada z ramienia PSML za przygotowanie merytorycznego programu największej w Polsce Konferencji Zakupowej POLZAK. Wykładowca Akademii im. Leona Koźmińskiego – podyplomowe studia „Zarządzanie Zakupami” oraz studia licencjackie „Trendy i Wyzwania w Zakupach XXI wieku”. Wykładowca na Uczelni Łazarskiego – studia licencjackie Logistyka Zaopatrzenia w wymiarze międzynarodowym. Wykładowca Wyższej Szkoły Ekologii i Zarzadzania w Warszawie – studia licencjackie Elementy Łańcucha Dostaw.
Paweł Tyszkiewicz
Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Prezes Fundacji Marka dla Polski
56 lata, Magister Filozofii, Pracował jak konsul (1991-1996) w Los Angeles i Montrealu. Założyciel i Dyrektor Generalny (1996-2000) firmy Polonia Cup - organizator Mistrzostw Polski w Wyścigach Motocyklowych i importer motocykli Ducati. Pracował
(2000-2003) jako manager i trener w firmach szkoleniowych Cedho i Chiltern.
Od 2003 zarządza Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. Od 2005 jest członkiem zarządu ZKDP, w latach 2007-2009 Prezesem Rady Reklamy. Od 2010 jest prezesem stowarzyszenia AdArtis i członkiem zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej z siedzibą w Brukseli (The European Association of Communications Agencies - EACA).
Efektywny i zgodny z dobrymi praktykami Przetarg Mediowy?
wyniki Dialogu Branżowego Reklamodawców-Agencji i Białej Księgi Media.
Małgorzata Węgierek
CEO Havas Media Group
Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku mediów, partnerstw biznesowych, negocjacji i zarządzania strategicznego. Dyrektor zarządzająca w wiodących, międzynarodowych firmach z branży mediowej i reklamowej. W 2010 r. dołączyła do Havas Media Group, żeby wprowadzić na rynek nową agencję mediową Arena Media, która po 4 latach została nagrodzona wyróżnieniem "Wschodząca Gwiazda" przez miesięcznik Media i Marketing polska i dołączyła do czołówki domów mediowych na polskim rynku. Od końca 2013 r. pełni funkcję CEO Havas Media Group, gdzie zarządza 170-osobowym zespołem. Poprzednio zajmowała stanowisko Dyrektora Zarządzającego Grupy Burda, a wcześniej przez 14 lat zawiązana z MEC (obecnie Wavemaker), w którym przeszła przez wszystkie szczeble kariery zawodowej.Juror i członek komitetów organizacyjnych w branżowych konkursach Effie, Innovation Ad, Mixx Awards oraz Superbrands. Małgorzata Węgierek jest również laureatką licznych nagród i wyróżnień branżowych, m.in. AdMan 2015 przyznanego przez magazyn Press czy tytuł jednego z Bohaterów Roku 2017 wg miesięcznika Media i Marketing Polska. Kierowana przez nią sieć wielokrotnie zdobyła dla swoich klientów nagrody Effie oraz Mixx Awards.Jako członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR bierze aktywny udział w budowaniu standardów rynku mediowego – w 2017 r. współtworzyła i podpisała w imieniu Havas Media Group Białą Księgę branży komunikacji marketingowej. Należy również do Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA, gdzie działa w Sądzie Koleżeńskim.Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, otrzymała także dyplom Executive MBA valideted by RSM Erasmus University of Rotterdam.
Robert Kruk
Marketing Services Procurement Head Polpharma Group
Ekspert w obszarze zakupów marketingowych. Związany z branżą farmaceutyczną, a wcześniej telekomunikacyjną. 14 lat doświadczenia w zakupach i 10 lat w marketingu w międzynarodowych firmach. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach zakupowych. Jako trener przeprowadził wiele szkoleń i warsztatów z zakresu zakupów (w szczególności: negocjacje w zakupach usług, zakupy subiektywne, budowanie długofalowych relacji z dostawcami, zakupy eventów). Współautor podręcznika dla zakupowców „Klucz do zakupów w firmie. Od praktyków dla praktyków.”. Współtwórca Białej Księgi dobrych praktyk w zakupach marketingowych. Mentor w projekcie Top Young 100.
Przetarg mediowy - wspólnota czy konflikt interesów?
Jakub Bierzyński
założyciel i CEO OMD
W roku 1993 założył pierwszy w Polsce dom mediowy. W 2001 roku otrzymał tytuł „Lidera 10-lecia rynku reklamy” przyznany przez miesięcznik Businessman. Wyróżniony tytułem „Gorące usta reklamy 2008″ przez Media i Marketing Polska jako najczęściej cytowany człowiek branży marketingowej w polskich mediach. Juror w międzynarodowych konkursach reklamowych: Goldendrum 2005 w Portoroż i Dubai Lynx 2008. Zdobywca Złotego Lwa w Cannes w kategorii Media mix za kampanię Heyah, a także nominacje w konkursie Cannes Lions w aż 4 kategoriach: Best Use of TV, Best Use of Outdoor, Best Use of Sponsoring, Best Use of Magazines oraz podkategorii Youth Marketing. W 2012 roku agencja DDB zdobyła kolejne dwa srebrne lwy i brązową statuetkę w Cannes – media do tych kampanii zaplanował dom mediowy OMD.
#10yearschallenge. Jak zmieniła się branża reklamowa na przestrzeni ostatniej dekady?
Przez 10 ostatnich lat rynek reklamowy przeżył ogromną transformację. Jak marki komunikowały się w 2009 a jak robią to w 2019? Jak było a jak jest?Jakie portale, kanały dotarcia i narzędzia powstały na przestrzeni ostatniej dekady? Czy kompetencje Agencji digitalowych wciąż rosną?Jakie są największe wyzwania stojące przed Klientami i Agencjami w kolejnych 10-ciu i latach.
Wincenty Kokot
Business Development Director GoldenSubmarine
GoldenSubmarineHumanista z wyboru. Filozof z wykształcenia. Marketingowiec z powołania. Urodzony sprzedawca. Słowo "relacje" odmienia przez wszystkie przypadki. Mocno wierzy, że to właśnie dobre relacje między Agencją i Klientem przekładają się na skuteczną i jakościową komunikację z Konsumentem. Prelegent na wielu konferencjach i spotkaniach branżowych, m.in. Forum IAB, I love Marketing i Wolves Summit. Od 10 lat zanurzony w świecie komunikacji. W GoldenSubmarine odpowiada za rozwój biznesu firmy i kontakt z kluczowymi Klientami.
Od eCommerce do dCommerce - trendy ewolucji sprzedaży online marek.
Tradycyjna sprzedaż offline w wielu kategoriach nie generuje już istotnych wzrostów. Rozwiązaniem jest e-commerce i ewolucja d-commerce – digital commerce, gdzie pojawiają się również inne formy niż tylko dotychczasowy "tradycyjny" e-commerce oparty na serwisach internetowych lub mobilnych. Prezentacja pokaże kierunki rozwoju, przykłady rozwiązań, case studies i możliwości działania w każdej z tych dziedzin w ciągu najbliższych dwóch lat.
Tadeusz Żórawski
Global eCommerce Strategy Director w Molecular BBDO
Lider biznesu i ekspert w dziedzinie komunikacji marketingowej, mediów, reklamy, e-commerce, nowych technologii, strategii i badań konsumenckich. Ma ponad 24 lata doświadczenia pracy w domach mediowych. Przez ponad 12 lat kierował domami mediowymi - w latach 2016-2018 dyrektor zarządzający PHD Poland, wcześniej od 2005 roku prezes zarządu Universal McCann w Polsce, gdzie pracował od roku 1994. W czasie swojej pracy kreował i nadzorował przygotowanie strategii komunikacji wprowadzania i rozwoju wielu marek z różnych kategorii produktowych m.in. dla: Nestlé, General Motors, Polkomtel, Gillette, Coca-Cola, Onet.pl, Goodyear Group Poland, GlaxoSmithKline, Boots Healthcare, Polpharma, Boehringer Ingelheim, PLL LOT, allegro.pl, PKO Bank Polski, Bakoma, Jutrzenka Colian, Showmax, Perfetti van Melle, Deutsche Bank. Aktywnie wdrażał zaawansowane badania konsumenta, m.in. badania neuromarketingowe, pomiary atrybutów marki wykorzystujące metodę czasów reakcji, eyetracking i zaawansowane modelowanie ekonometryczne. Przeprowadzał również prezentacje analiz z dziedziny nowych trendów technologicznych i ich zastosowania w marketingu konsumenckim, psychologii podejmowania decyzji konsumenckich i ewolucji zachowań konsumenckich w świecie technologii cyfrowych. Jest doradcą strategicznym w programie Omnichannel firmy The Heart, gdzie łączy się start-upy z korporacjami, które chcą wdrażać nowe programy w zakresie analityki konsumenta, automatyzacji marketingu i sprzedaży oraz zmian punktów sprzedaży. Wielokrotny mówca na konferencjach poświęconych nowym trendom w marketingu, w Polsce i zagranicą (w Grecji, Turcji, Indiach, Hiszpanii i Portugalii). Zdobywca nagrody Leadership Award for Contribution to Market Research wręczonej podczas kongresu World Marketing Congress 2014 odbywającego się w Indiach. Współpracował w charakterze wykładowcy z instytucjami zajmującymi się szkoleniami kadry menedżerskiej, zarządczej i marketingowej, m.in. z Questus (akredytowane centrum Chartered Institute of Marketing), ICAN (założony przez wydawcę Harvard Business Review Poland), Szkołą Mistrzów Reklamy działającej przy Akademii Leona Koźmińskiego, firmą House of Skills. Autor tekstów o tematyce marketingowej publikowanych w pismach branży marketingowej m.in. Marketing w Praktyce, Brief, Magazyn Online Marketing.
Advanced TV – w oczekiwaniu na Teslę rynku reklamy.
Samochód elektryczny po raz pierwszy osiągnął prędkość 100 km/h już w 1899 roku. Nie zmieniło to jednak wówczas losów motoryzacji. Zrobiła to dopiero Tesla. Dziś nikt nie ma wątpliwości, że nowoczesny napęd elektryczny staje się realną alternatywą dla silników spalinowych. O programmatic w
telewizji też mówi się od lat, ale eksperci wciąż nie wywołali w Polsce wilka z lasu, pomimo, że technologicznie jesteśmy gotowi. Dlaczego? Co musi się wydarzyć, by móc w pełni wykorzystać potencjał advanced TV na polskim rynku?
Piotr Bieńko
CEO Codemedia
Od 25 lat współtworzy rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. Swoją przygodę z telewizją rozpoczynał w niezwykle ciekawym momencie, bo już w połowie lat 90-ych. Wtedy w Biurze Reklamy TVP zachodnie standardy pomiaru skuteczności / efektywności telewizji (GRP) przekładał na polskie realia. Obecnie zarządza domem mediowym Codemedia, który opracowuje kompleksowe strategie mediowe wykorzystując wszystkie dostępne obecnie kanały komunikacji, wśród których media elektroniczne i telewizja zajmują bardzo ważne miejsce. Wcześniej pracował w Starcomie, MPG Media Planning i Universal McCann. Wszędzie podstawą jego pracy były badania mediów, a kluczem do sukcesu umiejętność ich analizowania i wyciągania właściwych wniosków. Aktywnie działa na rzecz stworzenia jednoźródłowego panelu badawczego mediów. „Domy mediowe, biura reklamy, media i Marketerzy potrzebują nowego otwarcia, nowego wspólnego języka i nowej mediowej waluty, która definiowałaby wartość kontaktu z reklamą, tak aby nie była ona zmarnowanym wydatkiem Marketera” – podkreśla. Zgadza się, ze stwierdzeniem, że „Badania oglądalności, słuchalności i korzystania z telewizji, radia i internetu mają kluczowe znaczenie dla rynku reklamowego, a zmiany technologiczne ostatnich lat stworzyły niedostępne dotąd możliwości wspólnego badania.” - komunikat prasowy KRRiT, IAA i SAR o podpisaniu listu intencyjnego ws. nowych badań rynku telewizji i radia.
Nowe możliwości reklamy związane z technologią i danymi. Primus: pierwsza w Polsce platforma do bezpośredniego zakupu kampanii digital video
Dzisiaj wiele mówi się na temat tego jak technologia zmienia nasze życie – naokoło słyszymy o samochodach autonomicznych, wirtualnej czy rozszerzonej rzeczywistości która znajduje swoje zastosowanie już nie tylko w grach elektronicznych ale też np. w handlu, medycynie. Jak nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz nieodzownie z tym związany aspekt danych wspierają świat reklamy oferując nowe możliwości dla mediów i reklamodawców? Zaprezentujemy Primus - autorską platformę TVN Media dedykowaną do bezpośredniego zakupu kampanii reklamowych w obszarze digital video. Przybliżymy jak to narzędzie wpisuje się w aktualne potrzeby bezpieczeństwa danych oraz automatyzację procesów.
Maciej Ziąbrowski
Dyrektor ds. Strategii i Badań Produktu Reklamowego TVN Media
Z rynkiem mediów i reklamy związany od blisko 20 lat. W TVN Media od 2008 roku gdzie odpowiada m.in. za współtworzenie strategii rozwoju produktu reklamowego w obszarze on-line i synergii cross-mediowej, tworzenie zindywidualizowanych rozwiązań dla klientów łączących różne media i produkty reklamowe oraz badania efektywności reklamy. Wcześniej związany z domem mediowym MediaCom Warszawa, gdzie jako członek zarządu odpowiadał za dział planowania strategicznego tworzącego rozwiązania w zakresie zintegrowanych strategii komunikacji dla kluczowych reklamodawców takich jak Procter & Gamble, Mars, czy Danone.
Patryk Pacenko
Menadżer ds. Sprzedaży Programatycznej TVN Media
MediaOd 10 lat związany z digital marketingiem, a od 4 lat z programmatic buying zarówno po stronie buy-side, jak i sell-side. Doświadczenie w zakupie mediów w modelu programatycznym zdobywał w TVN Media oraz Lidl Polska.Aktualnie odpowiada za sprzedaż, zakup oraz optymalizację programmatic w Biurze Reklamy TVN Media.
Aaaaudytora tanio zatrudnię... - cała prawda i kilka mitów o audytorach mediowych w świetle analiz ScreenLovers
Historia napięć na linii agencje - audytorzy rozwija się od czasu gdy ci ostatni pojawili się na polskim rynku. Jednak o ile w przypadku agencji mediowych nie dziwią niskie oceny pracy poszczególnych firm audytorskich, ciekawa jest spójność tych ocen z obserwacjami marketingowców. Mówi o tym
m.in. badanie ScreenLovers przeprowadzone wspólnie z SAR i PSML, które będzie punktem wyjścia do prezentacji ScreenLovers.
Joanna Nowakowska
Redaktor Naczelna i współwłaścicielka ScreenLovers, Communications & Market Analysis Manager Wavemaker
Od 15 lat związana z rynkiem reklamy. Pracowała m.in. jako dziennikarka Media & Marketing Polska, następnie związana z działem marketingu Atmediów a obecnie z agencją Wavemaker, gdzie odpowiada za komunikację zewnętrzną oraz realizuje projekty badawcze dotyczące wideo i telewizji. Po godzinach kieruje ScreenLovers, czyli specjalistycznym serwisem organizującym doroczną konferencję VideoWars by ScreenLovers poświęconą rynkowi multiscreen.
Wojciech Kowalczyk
Redaktor i współwłaściciel ScreenLovers, Zastępca dyrektora ds. strategii produktu Biuro Reklamy TVP
Od 15 lat związany z rynkiem reklamy, kolejno w OMD, Atmediach (szef marketingu spółki), MTG (szef marketingu i sprzedaży) i BR TVP (zastępca dyr. ds. komunikacji i rozwoju). Aktywny na forum branży – arbiter Rady Reklamy, członek Rady Nadzorczej i Rady Programowej Forum IAB. Po godzinach współtworzy ScreenLovers, czyli specjalistyczny serwis organizujący doroczną konferencję VideoWars poświęconą rynkowi multiscreen.
Kup to sam! Dyskusja o próbach uniezależniania się reklamodawców od agencji mediowych
Swobodny dostęp do danych, otwarte na bezpośrednich klientów biura sprzedaży, rozwój narzędzi, audytorzy dyskutujący o kompetencjach domów mediowych. Te czynniki i pewnie kilka innych decydują o podejmowanych przez reklamodawców próbach samodzielnego zakupu mediów. Czy trend ma szansę się rozwinąć? Co nam mówią doświadczenia reklamodawców z bardziej rozwiniętych rynków?
Dyskusję prowadzi screenlovers.
Marcin Winkler
Head of Digital Department, Board Member Avon
Przedsiębiorca, lider marketingu i e-commerce, z ramienia zarządu Avon Polska odpowiada za Digitalizację. Ma ponad 15 lat doświadczenia zdobytego w korporacjach i w środowisku start-up’ów podczas projektowania i implementacji skutecznych strategii digitalizacji oraz realizacji innowacyjnych projektów dla różnych branż (e-commerce, telco, bankowość, media, reklama, fmcg). Doskonale rozumie mechanizmy rynkowe i nowoczesne technologie. Przez ostatnie lata odpowiadał m.in. za transformację cyfrową Avon Polska, realizację strategii digital w Play oraz jako wiceprezes współtworzył e-commerce odzieżowe (born2be.pl, renee.pl i multu.pl należące do Azagroup SA). Jest absolwentem SGH I posiada tytuł MBA University of Chicago Booth School of Business.
Ewelina Czuba
Dyrektor Biura Reklamy TVP
Z Biurem Reklamy TVP związana od 15 lat. Od 2011 roku współzarządzała Biurem pełniąc funkcję zastępcy dyrektora, a od 2017 roku samodzielnie nim kieruje. Specjalizuje się w handlowych aspektach reklamy. Przez wiele lat odpowiedzialna za negocjacje z czołowymi grupami reklamowymi w Polsce.Z wykształcenia socjolożka, absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Marcin Wocial
Kierownik d.s. Zakupów Marketingowych i Ogólnych P4 - operator sieci PLAY
Absolwent 4 uczelni ekonomicznych: AMP IESE, studiów doktoranckich WZ UW, Instytutu Krajów Rozwijających się oraz Alma Mater WNE UW. Z branżą telekomunikacyjną i marketingiem związany nieprzerwanie od roku 2003. Od 15 lat buduje swoje doświadczenie zakupowe zajmując się spektrum projektów znacząco wykraczającym poza ramy marketingu, niemniej to właśnie ten obszar działalności przedsiębiorstwa nadal dostarcza mu najwięcej wyzwań i satysfakcji. Prywatnie pasjonuje się wszelkimi odmianami żeglarstwa, jest gitarzystą w zespole rockowym i dumnym tatą.
Łukasz Pytlewski
Analytics and Insight Director Wavemaker
Szef departamentu Analytics and Insight w Wavemaker. Od kilkunastu lat realizuje projekty związane z efektywnością działań marketingowych oraz ich przełożenia na wzrost biznesu. Rozwija portfolio produktów analitycznych oraz mediowych agencji. Wprowadził na rynek m.in. narzędzie Precious™, umożliwiające optymalizację zakupu TV pod kątem zachowań zakupowych konsumentów. Szeroką perspektywę zawdzięcza doświadczeniom zawodowym zdobytym zarówno po stronie agencji, jak firmy audytu mediowego i medium internetowego. Prelegent na takich konferencjach jak Kongres Badaczy PTBRiO, Forum IAB oraz VideoWars by Screenlovers.
Rafał Bobrowski
Managing Director Media Strategy
Od 14 lat pełniący funkcję dyrektora zarządzającego Media Strategy Warsaw. Członek zarządu Media Strategy. Wcześniej pracował na stanowiskach menadżerskich w Optimum Media OMD oraz Zenith Optimedia Group.
Digital planning kiedyś i dziś - od hurtowego zakupu odsłon do precyzyjnego planningu
Historycznie zakup mediów digital wzorował się na zakupie tradycyjnych mediów - wyzwaniem było kupić jak najtaniej najbardziej wartościowy punkt zasięgu. I teoretycznie to się nie zmieniło. Jednak w praktyce możliwość targetowania sprawia, że branża dziś i 5 lat temu to zupełnie różne rzeczywistości. A punkt zasięgu nie oznacza już tylko enigmatycznych danych demograficznych. Jak przeniesienie planningu do interfejsów wyposażonych w dane wpływa na:
wybór partnera przez Reklamodawcę?
korzyści marki?
sytuację wydawców?
organizację pracy Agencji i Klienta?
rynek pracy w branży mediowej?
Maja Biniewicz
Chief Business Officer K2 Precise
Digitalem zajmuje się od początku kariery zawodowej czyli od 2006 roku. Pracowała zarówno w sieciowych domach mediowych, w agencjach reklamowych, jak i po stronie wydawcy. Łączy podejście strategiczne z praktyczną znajomością produktów i narzędzi. W K2 Precise jako Chief Business Officer i członkini zarządu operacyjnego firmy odpowiada m.in. za działy Precision Marketing, Performance Media oraz Client Service.
Czy interaktywny storytelling może być najbardziej angażującym medium przyszłości?
Przemienia widza w uczestnika a nawet twórcę historii, sprawcę wydarzeń, pozwala na maksymalną redukcję dystansu i zanurzenie w akcji. Jest świetnym narzędziem do sprzedaży usług, edukacji, identyfikacji problemów w organizacji a nawet ochrony zdrowia. Bazując na prawach psychologii pozwala na badanie reakcji użytkowników i może być wykorzystywany jako niezwykle zaawansowany system CRM. O możliwościach, jakie interaktywny storytelling stwarza dla marki i konsumenta powie Wojtek Jeżowski CEO & Creative Director Black Rabbit / TANK Group.
Wojtek Jeżowski
CEO & Creative Director, Black Rabbit / TANK Group
Reżyser, producent filmów oraz projektant interaktywnych, filmowych gier fabularyzowanych. Prezes i Dyrektor Kreatywny firmy Black Rabbit wchodzącej w skład Tank Group.Od ponad 15 lat związany z produkcją wyspecjalizowanego kontentu wideo. Zarządzał i tworzył projekty filmowe na potrzeby komunikacji biznesowej oraz marketingowej dla międzynarodowych firm takich jak Lloyds Bank Group, Trend Micro, TVN, Ciech Group, McDonald’s, Maersk Line czy NGO’s jak UNICEF lub TEDxWarsaw.Jego produkcje zostały docenione na festiwalach branżowych w Polsce i za granicą. Otrzymał między innymi Złoto na Cannes Corporate Media & TV, Grand Prix na World Media Festival Hamburg, Złote i Srebrne Telly Awards w Nowym Jorku oraz rodzime KTRy.
Houston mamy problem! Czyli demokracja kontra manipulacja. Transparentność kontra przetargowa rzeczywistość. Rola transparentności, wiarygodności powierzchni reklamowych oraz innych czynników poza wskaźnikami obejrzeń.
Czy w pogoni za tańszym CPM-em, zasięgiem po horyzont i bezmiarem klików jest w Internecie miejsce na kontakt z prawdziwym człowiekiem? A może UU i RU to już relikt i czas na HU (Human Users) i AU (Any Users)? Czy naprawdę liczy się tylko klikalność reklamy? Pokażemy światowe przykłady, jak
liczyć efektywność reklamy w sposób inny niż przekliki. Zwrócimy uwagę na kontakt, czas spędzony z reklamą i zaangażowanie odbiorcy. O transparentności, zaangażowaniu oraz widoczności w Internecie powiemy z perspektywy reklamodawcy, wydawcy i domu mediowego.
Dorota Adamczyk - Mroczek
Dyrektor sprzedaży i rozwoju produktu Wyborcza.pl
Od września 2018 zarządza Działem sprzedaży agencyjnej, Działem rozwoju produktu online oraz Działem projektów specjalnych w Gazecie Wyborczej. Jest związana z Agorą od 11 lat. Od 2014 roku szefowa zespołu ekspertów branżowych Gazety Wyborczej. Od 2015 roku zarządzała sprzedażą agencyjną marki Wyborcza a od 2017 także rynkiem klientów bezpośrednich w Warszawie. Od stycznia 2017 roku, wprowadzając na rynek serwisy z grupy Wyborcza.pl (po rozłączeniu z grupą Gazeta.pl), wzięła odpowiedzialność za sprzedaż serwisów z grupy Wyborcza.pl i poszerzenie kompetencji zespołu o sprzedaż internetową. Zanim trafiła do Agory przez kilka lat pracowała po stronie klienta, w marketingu firmy Oknoplast-Kraków.
Patkowski Paweł
Dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej Orange Polska
W Orange Polska od 2011 roku odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową B2C i B2B marki Orange i Nju.mobile, planowanie i zakup mediów, aktywizacje digital oraz działania w mediach społecznościowych. Poprzednio wicedyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtel. W latach 2001-2007 CMO Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok SA. Zaczynał w agencji Lintas, gdzie jako account director pracował dla: Unilever, Castrol, Casio, Polkomtel, TP, ING Bank Śląski. Wielokrotny juror najważniejszych konkursów marketingowych. Przewodniczący Rady Programowej X Forum IAB. Wieloletni członek Rady Ekspertów Superbrands i członek Kapituły 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Zdobywca ponad 60 nagród i wyróżnień m.in.: Grand Prix Effie i Long Term Marketing Excellence Effie, Mixx Awards, Premium Brands, Golden Arrow, Innovation Award, Impactor, Reklamodawca Roku MIXX Awards oraz KTR. Indywidualnie wyróżniony tytułem CMO Roku 2014 przez Media&Marketing Polska oraz Dyrektora Marketingu Roku 2017 w konkursie Mediarun. Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.
Wiola Łada-Szewczenko
Head of Ecselis & DBI Poland, Havas Media Group
Zajmuje się analizą oraz doradztwem w budowaniu strategii biznesowych oraz wyborze optymalnych rozwiązań wspomagających rozwój firm poprzez łączenie mediów, technologii i danych. Ekspert nowych mediów i diagnosta potrzeb analitycznych z obszaru digital z wieloletnim doświadczeniem w branży. Obecnie zarządzająca brandami DBI oraz Ecselis, które są oddziałami międzynarodowych jednostek specjalizacyjnych w ramach Havas Media Group. Wcześniej Performance Marketing Director w Starcom MediaVest Group (Publicis Group). Autor artykułów i komentarzy branżowych oraz prelegent wydarzeń. Od 2012 roku wykłada w Colegium Civitas ucząc przyszłych planerów budowania strategii nowych mediów.
Agnieszka Parfienowicz
Partner, Digital
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, kierunku Zarządzanie i Marketing, ze specjalizacją Badania Marketingowe. Do zespołu Mindshare dołączyła w czerwcu 2018 roku, gdzie zajmuje się tworzeniem strategii Digital oraz jej nadzorem. Nadzoruje merytorycznie zespoły FAST i INVENTION, jest odpowiedzialna za budowanie pozytywnego wizerunku Mindshare w obszarach digitalowych oraz budowanie relacji z partnerami. Zanim dołączyła do Mindshare, obejmowała stanowisko Digital Directora w Mediacom, gdzie zarządzała 30-osobowym zespołem digital. Tworzyła strategie m.in. dla Procter & Gamble, Danone, Teva Pharmaceuticals (OTC), Douglas, Jeronimo Martins Drogeries & Pharmacies. Prowadzone przez nią kampanie wielokrotnie zdobywały nagrody w konkursach branżowych Effie i Innovation Awards. Rozwijała również kompetencje programatyczne w agencji, wprowadzając nowe produkty digitalowe, m.in. Webscore. Dodatkowo aktywnie działa w IAB Polska, jako Przewodnicząca i członek Rady Programowej Forum IAB i członkini jury Mixx Awards. Jest trenerką DIMAQ Professional. W wolnym czasie chętnie uczestniczy w projektach start-up’owych takich jak Whisbear, czy TopFryzjer.pl. Jest mamą dwójki dzieci, aktywnie uprawia sporty: fitness, narciarstwo i windsurfing.